De EORTC (Europese Organisatie voor Onderzoek en Behandeling van Kanker) staat aan de voorhoede van medische innovatie in de strijd tegen kanker. Sinds de oprichting is deze gerenommeerde organisatie toegewijd aan het onderzoeken, ontwikkelen en bevorderen van effectieve therapieën om de levens van kankerpatiënten wereldwijd te verbeteren. Ons communicatiebureau in Brussel had het voorrecht om nauw samen te werken met de EORTC om de visuele identiteit van hun jaarlijkse rapport te vernieuwen. Ons doel? Hun merkidentiteit transformeren om niet alleen hun toonaangevende wetenschappelijke expertise weer te geven, maar ook hun toewijding aan innovatie, moderniteit en creativiteit.
De heruitvinding van de visuele identiteit van de EORTC was een cruciaal element om het van nieuwe impulsen te voorzien. We hebben hun imago herbedacht om hun positie aan de spits van medische innovatie te weerspiegelen. Deze nieuwe identiteit brengt een frisse wind en hernieuwde dynamiek naar de EORTC, waardoor hun impact en aanwezigheid in het veld van kankeronderzoek en behandeling versterkt worden.v
De samenwerking met copywriter Megane heeft geleid tot een harmonisatie van zowel de inhoud als de vorm van het jaarverslag van de EORTC. Haar expertise stuurde het schrijfproces aan om informatieve en impactvolle inhoud te creëren, terwijl ons designteam deze inhoud tot leven bracht met een creatieve en functionele lay-out. Deze samenwerking heeft het jaarverslag van de EORTC voorzien van een coherente visuele en narratieve identiteit, waardoor de impact en relevantie ervan in het veld van het kankeronderzoek worden vergroot.
EORTC
Scroll
Loading