Febecoop, een VZW met de missie om ondernemerschap en coöperatieve projecten te verdedigen en te promoten, had als doel om zijn website, die volledig verouderd was, een nieuwe levensduur te geven.
De grote uitdaging was om de twee regionale entiteiten (Febecoop Wallonië-Brussel en Febecoop Vlaanderen-Brussel) en de federale entiteit op één lijn te krijgen voor een gemeenschappelijke structuur. Meerdere uitwisselingen met belanghebbenden uit beide regio’s, het aandachtig luisteren van het AD-team, en uitstekende compromissen van de drie entiteiten hebben ons in staat gesteld een multisite te creëren die precies voldoet aan de behoeften van de organisatie.
Verwante diensten
Keywords
Febecoop is verdeeld in drie entiteiten om aanwezig te zijn in het hele Belgische grondgebied. De workshops werden daarom in twee talen gehouden om ervoor te zorgen dat de verschillende belanghebbenden het eens konden worden over de richting van hun toekomstige multisite. Het was ook een gelegenheid om hun economisch model te ontdekken, de verschillen tussen de entiteiten te begrijpen en de sterke en zwakke punten van elke entiteit te doorgronden. Deze uitdaging is succesvol aangegaan, ondanks de verschillende visies tussen de entiteiten. Het werd duidelijk dat de reflectie moest beginnen bij de doelgroepen om hen meer te integreren in de algemene dynamiek en de informatie beter te hiërarchiseren.
Het doel was om een structuur en een visuele identiteit te valideren die gemeenschappelijk waren voor de drie sites, waardoor de missie van Febecoop werd versterkt en haar activiteit op nationaal niveau werd verbeterd, waardoor erkenning werd verkregen en nieuwe leden werden aangetrokken. Het was een lang proces, maar noodzakelijk om hun bezoekers intuïtieve en aangename navigatie te bieden.
Om een site “aan te kleden” en op een authentieke manier tot leven te brengen, wordt deze vaak “opgemaakt” met foto’s of video’s die van de klant komen of speciaal voor hen zijn gemaakt. In dit specifieke geval had Febecoop geen visueel materiaal, en het was moeilijk om deze te produceren in de Covid-periode. Dus hadden we een eenvoudig idee: maak een serie kleurrijke illustraties over het thema samenwerking. Een oplossing die discreet het gebrek aan visueel materiaal oplost en het voordeel heeft dat deze niet regelmatig hoeft te worden bijgewerkt.
De valkuil was om te vervallen in te brede communicatie, waardoor de juiste boodschap niet werd overgebracht en de echte behoeften van de organisatie niet werden gedefinieerd. Dankzij ons strategische en creatieve team en de goede samenwerking van Febecoop aan het project, profiteren ze nu van een geanimeerde, zeer georganiseerde en gebruikersgerichte multisite. Gebruikers kunnen gemakkelijk navigeren en alle informatie en tools vinden die ze nodig hebben met slechts één klik. Het imago van Febecoop weerspiegelt nu moderniteit, innovatie en expertise op alle niveaus!
Febecoop
Scroll
Loading