Febecoop

Exemplarische samenwerking leidt tot een buitengewone multi-site

Febecoop, een vzw met als missie het verdedigen en promoten van ondernemerschap en coöperatieve projecten, had als doel haar verouderde website een nieuw leven in te blazen.

De grote uitdaging die wij zijn aangegaan, bestond erin de twee regionale entiteiten (Febecoop Wallonië-Brussel en Febecoop Vlaanderen-Brussel) en de federale entiteit het eens te laten worden over een gemeenschappelijke structuur. Veelvuldige uitwisselingen met de actoren van de twee regio’s, aandachtig luisteren van het AD-team en goede compromissen van de drie entiteiten hebben ons in staat gesteld een multisite (beheer van meerdere sites vanuit dezelfde interface en dezelfde installatie) uit te werken die precies beantwoordt aan de behoeften van de organisatie.

Wat we bereikt hebben

1. Tweetalige strategische workshops

Febecoop is opgedeeld in drie entiteiten om op het hele Belgische grondgebied aanwezig te zijn. De workshops werden daarom in twee talen gehouden, zodat de verschillende actoren het eens konden worden over de richting die zij voor hun toekomstige multisite moesten inslaan. Het was ook een gelegenheid om hun economisch model te ontdekken, de verschillen tussen de entiteiten te begrijpen en de sterke en zwakke punten van elke entiteit te doorgronden. Een uitdaging die met glans werd aangegaan, ondanks de verschillen in visie tussen de entiteiten. Gebleken is dat de bezinning moet uitgaan van de doelgroepen om hen meer in de algemene dynamiek te integreren en de informatie beter te prioriteren.

Wat we bereikt hebben

2. Een multi-site structuur en een gemeenschappelijke visuele identiteit

Het doel was een gemeenschappelijke structuur en visuele identiteit voor de drie sites te valideren en zo de missie van Febecoop te versterken en zijn activiteit op nationaal niveau te verbeteren, meer erkenning te krijgen en nieuwe leden aan te trekken. Dit was een lang proces, maar noodzakelijk om hun bezoekers een intuïtieve en aangename navigatie te bieden.

3. Dynamische illustraties

Om een site “aan te kleden” en op een authentieke manier tot leven te laten komen, wordt hij vaak “opgefleurd” met foto’s of video’s die van de klant komen of speciaal voor hem worden gemaakt. In dit specifieke geval had Febecoop geen visuals en was het moeilijk om deze midden in de Covid-periode te produceren. Dus kwamen we op een eenvoudig idee: een reeks kleurrijke illustraties over het thema samenwerking creeëren. Dit was een oplossing die het gebrek aan visuals op een discrete manier zou compenseren en het voordeel had dat ze niet regelmatig hoefden te worden bijgewerkt.

Het resultaat

De valkuil was te vervallen in de al te openbare, al te brede communicatie, waardoor de juiste boodschap niet werd overgebracht en de werkelijke behoeften van de organisatie niet konden worden vastgesteld. Dankzij ons strategisch en creatief team en de goede samenwerking van Febecoop in het project, beschikt de organisatie nu over een levendige, hypergeorganiseerde en gebruikersgerichte multi-site. Gebruikers kunnen gemakkelijk navigeren en vinden alle informatie en hulpmiddelen die ze nodig hebben met slechts één klik. Het imago van Febecoop weerspiegelt nu de moderniteit, de innovatie en de deskundigheid van de organisatie op alle niveaus!

SHARE
SHARE

Febecoop

Scroll

Send your CV

Spontaneous Application

ii

By submitting this form, I accept that the information entered in this form will be treated according to Atelier Design's privacy policy to allow me to contact me.

Start a Project

Maximum upload size: 268.44MB
ii

By submitting this form, I accept that the information entered in this form will be treated according to Atelier Design's privacy policy to allow me to contact me.

Febecoop